2014. június 21., szombat

Elfen Lied


Elfen Lied:
Év: 2004
Hossz: 13 rész
Műfaj: akció, dráma, ecchi, guro, horror, romantikus, sci-fi, seinen, tragédia

Elfen Lied. Annyit mondok, hogy senkinek se legyen ez az első olyan animéje kb. 7.osztályos korában, ami nem az Animax-en megy. Mindig elkövetem azt a hibát, hogy sosem olvasok el semmi előzetest egy animéről, mielőtt nekilátok. 
Mikor először elkezdtem ezt az animét, az első rész után azt fontolgattam, hogy abbahagyom. Nem jó dolog 12-13 éves fejjel ilyeneket nézni.. De valamiért mégis végignéztem.
Imádtam a történetét. Nem tudom miért, de nagyon átéltem szegény Lucy (Nyuu) esetét. Más volt, mint a többiek, s ezért vagy kihasználták, vagy bántották, sértegették, kiközösítették. Ha csak a külsejére nézünk, a szarvak miatt is féltek tőle. Ha pedig mélyebbre ásunk, rájövünk, hogy egy ritka faj „tagja”, a diclonius-é. Ezeknek a „mutánsoknak” láthatatlan kezeik vannak, amivel ölhetnek, rombolhatnak. Szerintem ha valaki nagyon elgondolkodik ennek az animének az értelmén, az üzenetén, nagyon fontos dolgokra fog rájönni.
Létezik egy intézet, ahol az ilyen képességekkel rendelkező embereket/gyerekeket tartják, ám eg nap az egyik lány, Lucy elszabadul. Üldözik, majd egy fejre célzott lövés miatt tudathasadása lesz. Nem elég ez a sérülés, a tengerbe esik, s egy normális életet élő fiatal fiú talál rá. Egy átlagos, emberi életet kezd el élni egy másik személyiségben, a tudathasadása miatt. 
Vajon visszatér igazi természete? Az, aki képes gyilkolni?

Történet: leírtam már a véleményemet.  10/10
Grafika: tekintve, hogy ez egy 2004-es anime, szerintem egész elfogadható.  8/10.

Kapcsolódó művek:
Elfen Lied, manga, 2002-2005.
Elfen Lied Special , OVA, 2005.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése